Yabancı Dil

Gazete  İngilizce  / Newspaper English

 

Günümüz koşulları modern bir insanın en az bir yabancı dil bilmesini gerekli kılmaktadır.Gelişen teknnoloji, kolaylaşan ulaşım imkanları, farklı ükle insanlarının çok daha kolay ve hızlı bir şekilde iletişime geçmesine olanak sağlamıştır. Öyleki bir yirmi yıl kadar öncesinden çok farklı olarak aynı evde yaşayan bireylerin tümü farklı amaçlarla da olsa yabancı dil öğrenme gerekliliği hissetmektedir. Ebeveynler yurtdışında tatil planları yaparken çocuklar da lisan öğrenme, lise ya da üniversite eğitimi yapma ve yahut sosyal medyada farklı ülkelerden arkadaşlıklar edinmektedir. Dolayısıyle bir yabancı dil öğrenmek artık bireysel bir ilgi olmaktan öte bir zaruriyet haline dünüşmüştür.

 

Bu nedenle tartışmasız uluslararası iletişim dili (Lingua Franca) olan İngilizceyi öğretmek okulların başlıca hedefleri arasında yer almaktadır. Öyleki önümüzdeki dönemlerde Milli Eğitim Bakanlığı 5. Sınıflarda İngilizce hazırlık programını hayata geçirmeyi planlamaktadır.

 

Bu bağlamda Kariyer Koleji’nin öncelikli hedeflerinden biri de öğrencilerine daha sonraki eğitim hayatlarında da temel oluşturacak yabancı dil eğitim olanağı sunmak ve de öğrencilerin yabancı dili kullanma konusunda uygun yaşam olanakları sağlamaktır. 

Okulumuzda İngilizce öğretmenleri eğitim kadromuzun en kalabalık grubunu oluşturmaktadır. Buna ilave olarak anadili İngilizce olan (Native Speaker) öğretmenlerimiz İngilizce eğitiminin en önemli tamamlayıcılarındandır. Böylelikle öğrencilerimiz yabancı dile doğrudan maruz kalmakla beraber bu dili öğrenmeye ve kullanmaya ihtiyaç hissetmektedirler. Ayrıca ODTÜ İngilizce öğretmenliği bölümü son sınıfın öğrencisi 3 değerli stajyer arkadaşımız hem yabancı dil derslerinde aktivitelere eşlik etmekte hem de ders aralarında öğrencilerimizle (speaking practice) konuşma etkinlikleri yapmaktadırlar.

 

( 1 ) “Career Talks”

Geleneksel “Career Talks” organizasyonumuz bu yıl ikinci kez, “Living in Turkey” (Türkiye’de Yaşamak) konu başlığı ile yabancı dil zümresi ve yabancı native öğretmenleri tarafından gerçekleştirildi. Tüm yabancı dil öğretmenlerimiz farklı ülkelerden olduğu için, Türkiye hakkında farklı fikir ve hislere sahipler. Kişisel fikirlerini bizimle paylaşan öğretmenlerimizden Türkiye ve Türkiye’de yaşamakla ilgili güzel şeyler duymak harikaydı.  İngilizce zümre başkanı Kenan Kayıkçı’ya, Native Speaker öğretmenlerimiz Svetlana Bengü, Natalie Oflaz, Theony Vernet, Muslim Mustawu, ve Faruk  Zohuiri’ ye teşekürlerimizi sunuyoruz.

 

 

(2) “Bulletin Boards”

 

Okul panolarını sık aralıklarla yenilemek öğrencilerimizin öğrendikleri konulara sürekli dikkat çekmenin yanında bilgilerin kalıcılığının sağlanması anlamında önemli argümanlarımız arasındadır.  

 

 

(3) “English Films with English Subtitles”

İngilizce film izleme aktivitelerinde İngilizce altyazılı filmler izleterek öğrencilerimizin konuşma, telaffuz ve de sözcüklerin yazılışlarını  (speaking-pronounciation-writing) öğrenmeye yönelik çalışmalarımızı sürekli tekrarlıyoruz.

 

(4) “Assistant Teacher While Teaching”

ODTÜ’den stajyer öğretmenlerimiz ders öğretmenlerimiz eşliğinde öğrenilenleri uygulama konusunda sürekli pratik çalışmaları yürütmektedirler.    

 

(5) “Flash Cards”

Öğrencilerimizin görsel hafızalarına hitaben görebilecekleri ve ilgilerini çekebilecekleri flash card çalışmalarımızı okulumuzun değişik yerlerinde sergilemekteyiz. 

 

 

(6) “Breakfast Time” 

Her yıl geleneksel düzenlediğimiz “Breakfast Time” aktvitesinde (Veli Kahvaltı Programı); anaokulu ve ilkokul kısmı öğrencilerimizin velileriyle güzel bir günün güzel bir sabahında okul ve veli birlikteliği ile kahvaltı yaparken öğrencilerimiz de İngilizce teatral gösteriler, İngilizce şarkılar ve konuşma pratiklerini sergiledikleri gösterileriyle ortak paydamız olan öğrencilerimizle güne harika bir başlangıç yapıyoruz.    

 

 

(7) “Speaking Courses”

Tamamı yabancı olan Native Speaker öğretmenlerimiz, öğrencilerimize İngilizce konuşma becerisi kazandırma konusunda bir hayli çaba sarfetmektedir. Dolayısıyla  öğrencilerimiz Native Speaker öğretmenlerimizle iletişime geçme konusunda İngilizce dilini konuşmaya ihtiyaç hissetmektedir.

 

(8) “English Vision”

Büyük ekran tabletimizde İngilizce sözcükler görsel olarak sürekli kısa aralıklarla geçmekte öğrencilerimiz İngilizce zümre başkanımız Kenan Kayıkçı’nın Selfienglish Vocabulary isimli kitabının görsel slaytını gün içerisinde defalarca görerek yaklaşık 2000 farklı sözcüğü ezberlemeye çalışmaktadırlar.

 

(9) “Coffee Morning”

Anaokulu İngilizce öğretmenlerimizin geleneksel düzenledikleri “Coffee Morning” (Kahve Saati) günleriyle öğrencilerimizin hazırlıkladıkları gösterileri ve ders aktivitelerini anne ve babalarına da sunma imkanı buluyorlar.

 

 

(10) “Karaoke Show”

Öğrencilerimizin İngilizce şarkıları solo ve grup olarak seslendirdikleri Karaoke şarkı yarışması tüm yarışmacılara ve izleyicilerimize keyifli dakikalar yaşattı.  

 

(11) “Active Learning”

Her fırsatta öğrencilerimize öğrendiklerini uygulama fırsatı sunmaktayız. Onların somut yaşantılar kazanması amacıyla onlara tahtada kendilerini ifade etme ve belirlenen durumda karşılıklı İngilizce konuşma diyalogları canlandırma fırsatı yaratmaktayız. 

 

(12) “Bug Club”

Tüm okul öğrencilerimiz için Pearson yayınlarının kitap okuma portal olan “Bug Club” öğrencilerimize seviyelerine göre sayısız online kitap okuma fırsatı sunmaktadır.

 

(12) “Playing Games”

Eğitim faliyetlerimiz yanında İngilizce öğrenmeyi ve konuşmayı eğlenceli hale getirecek oyun aktivitelerine de sık sık yer vermekteyiz. Böylece öğrencilerimiz eğlenerek öğrenmekte ve daha kalıcı somut yaşantılar kazanmaktadır. Resimde öğrencilerimiz İngilizce monopol oynuyorlar.