Page 19 - kariyer_katalog_2018.indd
P. 19
PrOjE TABANLI ÖĞrENME MODELİ
Kariyer Koleji Anadolu Lisesinde uygulanan yöntem
ve tekniklerin en başında “Proje Tabanlı Öğrenme”
modeli gelmektedir. Proje Tabanlı Öğrenme müfredatın
birbirinden bağımsız küçük bilgiler yığını olarak
öğretilmesine karşı geliştirilmiş ve çağdaş ülkelerde
uygulanmakta olan bir öğretim tekniğidir. Bu modelde
öğretmen yardımcı ve rehber, öğrenci ise özerk ve
kurgulayıcıdır. Proje Tabanlı Öğrenme, öğrencinin aktif
katılımını güdüleyen, üst düzey bilişsel aktiviteler içeren,
çok çeşitli araç ve kaynak kullanımını destekleyen
bir modeldir. Bu yüzden bilgisayarın kendisini hedef
olarak almaz ve genelde teknoloji kullanımının, bir araç
olarak kullanımını vurgulayan doğru bilgisayar destekli
eğitim uygulamalarını temel alır. Bu modelde öğrenci
problemlerin çözümüne yönelik, düşünme, problem
çözme, yaratıcılık, bilgiye erişim, işleme, yeniden
harmanlama, sorgulama, uzlaşma gibi temel beyin
aktiviteleri yapar. Böylece sürecin her aşamasına dâhil
olan öğrenci, kendini gerçekleştirme imkânı bulur.
SOSYAL VE KüLTürEL FAALİYETLEr
Kariyer Koleji Anadolu Lisesinde sosyal, sanatsal ve kültürel
faaliyetlerin ayrı bir yeri ve önemi vardır. Yoğun bir eğitim
öğretim yılının içine özenle serpiştirilmiş bu faaliyetler,
öğrencilerimizi ağır ders temposu içinde motive eder. Türk
Milli Eğitiminin genel amaçları doğrultusunda yapılan bu
faaliyetlerde, bireysel farklılıklara saygılı olabilme; farklı
görüş, düşünce, inanç, anlayış ve kültürel değerleri hoşgörü
ile karşılayabilme ve gönüllülük esastır. Öğrenci kulüpleri,
toplum hizmeti çalışmaları, tarihî ve kültürel geziler,
yarışmalar, gösteriler, konferanslar, seminerler, paneller
ve sergiler yıl buyunca hız kesmeden devam eden sosyal,
kültürel ve sanatsal faaliyetlerdendir.