Page 11 - kariyer_katalog_2018.indd
P. 11
SürEÇ ODAKLI EĞİTİM
Özel Kariyer Koleji İlkokulunda öğrenme süreçleri
titizlikle izlenir. İkinci sınıftan itibaren öğrencilerin
hazır bulunuşluk düzeyi eğitim-öğretim yılı başında
tespit edilir. Bir önceki yılın öğrenme eksiklikleri
belirlenir ve eğitim-öğretim faaliyetleri buna göre
planlanır. Her ayın sonunda düzenli olarak yapılan
“Türkiye Geneli” deneme sınavları ile vermiş
olduğumuz bilgilerin sağlıklı bir şekilde ölçümü yapılır.
Ölçüm sonuçları büyük bir titizlikle grafi ğe dökülür.
Elde edilen istatistiksel veriler değerlendirilmek üzere
ilgililere aktarılır. Bu veriler ışığında sınıf sınıf; ders
ders öğrenme eksiklikleri tespit edilerek, yapılması
gereken çalışmalar belirlenir ve vakit kaybetmeden
uygulamaya konulur. Bu çalışmalar esnasında
ortalamanın altında kalan ya da ortalamanın üstüne
çıkan öğrencilere “bireyselleştirilmiş eğitim” programı
uygulanır. Özel Kariyer Koleji İlkokulunda, öğrencinin
okuldaki yaşantısı bir bütün içinde değerlendirilir.
Süreç odaklı bir eğitim metodu uygulanır.
Süreç odaklı bir eğitim metodu uygulanır.
GELİŞİMDE KrİTİK DÖNEM İLKOKUL
Çocuklar, ilkokul dönemlerinde belli tür öğrenmelere
karşı yüksek duyarlılık gösterirler. Çevreye karşı çok daha
duyarlıdırlar. Çevrede olup biten her şeyi bir bilgisayarın hard
diski gibi zihinlerine yazma eğilimindedirler. Psikologlar bu
döneme “kritik gelişim dönemi” adını vermektedir. Bu kritik
dönemle çocukların doğru davranış kalıplarını öğrenebilmesi
ve topluma kazandırılması çok ama çok önemlidir. Velinin
sorumluluğu bu dönemde çok büyüktür. Özel Kariyer
İlkokulu, ç ocuğun bir kuyumcu terazisi hassaslığıyla hayata
ve topluma hazırlandığı güvenli bir limandır.